رهاسازی حدود 93 میلیون بچه ماهی خاویاری و استخوانی در دریای خزرمطلب ارسالی از فاطمه خدادادیان
انجمن علمی گروه مهندسی منابع طبیعی گرایش شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
درباره وبلاگ


«بسم الله الرحمن الرحيم؛ الحمد للـه رب العالمين والسلام والصلوه علي سيدنا ونبينا محمد وآله الطاهرين وصحبه المنتجبين؛ اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره واعوانه والمستشهدين بين يديه.» با عرض سلام؛ اعضای انجمن علمی مهندسی منابع طبیعی گرایش شیلات (تکثیر و پرورش آبزیان) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ورود شما را به وبلاگ این انجمن خوش آمد می گویند.
آخرین مطالب

رهاسازی حدود 93 میلیون بچه ماهی خاویاری و استخوانی در دریای خزر



مدیر کل شیلات گلستان گفت:بر اساس برنامه های تولیدی که از سوی سازمان شیلات ایران به این اداره کل ابلاغ شده است طبق مصوبات باید تعداد 73 میلیون و 900 هزار انواع بچه ماهیان خاویاری و استخوانی در سال جاری تولید می شد که با تلاش کارشناسان و نیروهای برجسته 3 مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سال 1390 و با توجه به برنامه ابلاغ شده از سوی سازمان شیلات ایران با رشد5/24 درصدی نسبت به برنامه حدود 93میلیون انواع بچه ماهی خاویاری و استخوانی تولید و در دو رودخانه منتهی به دریای خزر در استان رها سازی شد. به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران ، مدیر کل شیلات گلستان افزود:از مجموع بچه ماهیان رهاسازی شده به ترتیب بچه ماهی کلمه، سفید، کپور دریایی و قره برون بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و بقیه مربوط به سایر گونه های خاویاری از جمله فیل ماهی، چالباش و شیپ می باشند. مدیرکل شیلات گلستان تصریح کرد: به دلیل مهاجرت عمده ماهیان باارزش اقتصادی دریای خزر به ویژه ماهیان خاویاری به رودخانه هاجهت تخم ریزی، این قسمت از اکوسیستم آبی به عنوان شریان حیاتی دریای خزر محسوب شده و جهت حفظ منابع زنده و تنوع زیستی دریای خزر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد:نظر به شوری آب دریا و عدم زاد و ولد انواع ماهیان خاویاری و استخوانی در ردیا، رودخانه ها به عنوان زایشگاه طبیعی ماهیان محسوب می شوند به طوری که یکی از مشکلات عدیده در زمان رها سازی بچه ماهیان نبود آب پایه جاری در این رودخانه ها می باشد که این موضوع نیازمند حمایت جدی مسئولین استان به ویژه محیط زیست و آب منطقه ای را برای برطرف کردن این معضل می طلبد.

وی افزود: در این راستا شیلات استان یکی از راه های عملیاتی برای برون رفت از این معضل احداث آب بندان در کنار رودخانه ی گرگان رود و ذخیره آب در زمان غیر زراعی در هنگام رها سازی مورد استفاده قرار گیرد تا ضمن تامین اعتبار ملی و استانی نسبت به تحقق آن اقدامات لازم انجام گیرد.

وی در ادامه گفت:مباحث صید و صیادی و مشاغل مرتبط با آن به لحاظ مسایل اجتماعی و اقتصادی و همچنین سوابق تاریخی و دیرینه آن و مسایل معیشتی صیادان و مردم ساحل نشین از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در این راستا وجود مسایل مختلف زیست محیطی و بسیاری از مسایل دیگر، همگی دلایلی هستند که اهمیت این دریا و منابع آن را دو چندان نموده و لزوم حفاظت از منابع آبزی آن را اجتناب ناپذیر می نماید.

علی اکبر پاسندی مدیر کل شیلات گلستان در پایان خاطرنشان کرد: تعاملات با ارگان های دریایی و هماهنگی های ملی و منطقه ای در راستای مدیریت منابع محیط زیست دریایی و با انجام اقدامات حفاظتی و برنامه ریزی مدون و زمانبندی شده و هدفمند می توان برنامه های شیلات ایران را در راه رسیدن به اهداف بازسازی ذخایر آبزیان دریا سهل الوصل تر نمود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها
  • شیلاتی های دریا دل
  • شیلات
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و آدرس anjomaneshilat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

<-PollName->

<-PollItems->

.


IranSkin go Up

.

نیت کنید و اشاره فرمایید